Bren Gezocht

Hier kun je aangeven waar je naar opzoek bent.

Moderators: Haplo, Rene, moderators

Bericht
Auteur
border

Bren Gezocht

#1 Berichtdoor border » 12 Mar 2011, 00:59

Ik weet niet of het in deze topic past maar toch bij deze:

Beste forumleden,

Om mijn Engelse airbornejeep compleet te maken zoek ik een Bren. Ik wil niet de knuppel in het hoenderhok gooien, ik weet dat ik 'm niet zomaar kan kopen, het is hier geen Belgie.
Ik heb alle aanvraagpapieren van m'n re-enactmentvereniging, van justitie en van de notaris.
Ik zoek alleen nog een bren. Zonder een koopoptie kan ik de papierwinkel niet beginnen.
Het liefst heb ik een bren die defect is, onklaar gemaakt of niet schietklaar. Ik weet dat dat voor de aanvraag niets uitmaakt, maar voor de prijs wel. Ik hoef er niets anders mee dan mijn airbornejeep te verfraaien. Dus, als je van je (legale) bren afwilt en je hebt er geen bezwaar tegen om met mij het aanvraagtraject in te gaan, stuur me een mail met je aanbod.

Met vriendelijke groet,

Border.

naaficook

#2 Berichtdoor naaficook » 12 Mar 2011, 09:11

Zelf importeren uit het buitenland is ook een (soms goedkope) optie.

- Met verkoper een koop-overeenkomst aangaan
- Gegevens wapen opvragen (eventueel kopie deacteficerings bewijs)
- Gegevens verkoper opvragen (kopie paspoort indien particulier of kopie wapenhandelaars vergunning indien handelaar)

Indien justitie accoord gaat en vergunning verleent, nog een invoer consent aanvragen bij de Douane. (na invoer schouwen bij justitie, ondertekenen en terugsturen naar de Douane)

Lijkt veel werk, maar valt best mee, kost je alleen een paar postzegels en een paar extra wachtdagen.
NAAFICOOK : collector of WW2 Commonwealth Forces Tobacco, Rations and Female Services Uniforms.

Terug naar “Gevraagd”